Napozzon ésszel

Napozzon ésszel

A D-vitamin az életünkben hatalmas jelentőségű. Azonban ugyanolyan fontos tudni, hogy valóban D-vitaminra van-e szüksége, vagy sem, és ha igen, melyik típusa biztonságos.

Közelegnek az ünnepek (az USA-ban) és az emberek tervezni kezdik a szórakozásukat a napon. Ez az oka annak, hogy a Bőrrák Megelőzési Nemzeti Tanács az emléknap előtti pénteket “Leégés mentes pénteknek” nyilvánítja. Azonban a napon töltött időre való szörnyű figyelmeztetéseik ismétlése helyett, gondolom, nagyon fontos, hogy a napot megfelelő mértékben élvezzük, mivel testünk szereti a napozással szerzett D-vitamint.

Miért fontos a D-vitamin?

Már szinte 40 éve írok a D-vitamin jelentőségéről. Álljon itt néhány gondolatom összefoglalása.

A D-vitamin valójában nem vitamin. Ez tulajdonképpen egy szteroid hormon, ami miatt sokkal erősebb, mint egy vitamin. Aktív formája, a kalcitriol, tulajdonképpen egy szteroid hormon, amely a kulcs a kötőhelyek felszabadulásához az emberi genomban.

Ez a legbámulatosabb rész. "Az emberi genom több mint 2700 kötőhelyet tartalmaz a kalcitriol számára; ezek a kötőhelyek a gének közelében vannak, amelyek gyakorlatilag részt vesznek az összes ismert súlyos emberi megbetegedésben." Ezért hatalmas jelentőségű a D-vitamin az életünkben. Azonban ugyanolyan fontos tudni, hogy valóban D-vitaminra van-e szüksége, vagy sem, és ha igen, melyik típusa biztonságos.

A D-vitamin a legjobb a napból

A legfontosabb tény, amelyet tudnia kell a D-vitaminról, az, hogy milyen sokat ad a természet, ha természetesen viselkedünk és kimegyünk a napra. Az emberek legalább 10,000 egység D-vitamint állítanak elő 30 perc alatt a teljes testi napozásból. Ezt nevezik minimális erythemal adagnak. A D-vitamin termelés a bőrben pár perc alatt bekövetkezik és hamarabb maximalizálódik, minthogy a bőr rózsaszínűvé színeződne.

Azt is megosztom, hogy:

Dr. Róna Zoltán, a Mítoszok a D-vitamin toxicitásáról című könyv szerzője Dr. Cannell-lel azt állítja, hogy "a D3-vitamin természetes termelésének ez a magas foka a bőrben a legfontosabb tény, amelyet minden embernek tudnia kellene a D-vitaminról."

Legyen jó viszonyban a nappal

Sokan már nincsenek jó viszonyban a nappal. Ezek azok az emberek, akik soha nem jutnak ki az irodájukból vagy otthonaikból a friss levegőre és a napfényre, és azok is, akik feltételezik, hogy tetőtől talpig be kell burkolózniuk és erős napozókrémmel kell bekenniük magukat, napszemüveget kell viselniük és csak ezután vannak kint biztonságban. Tekintettel arra, hogy ezek az emberek nem kapnak D-vitamint a napsütésből, nem csoda, hogy olyan emberek világméretű járványa mutatkozik, akiknek D-vitamin hiányuk van, beleértve a rák 17 különféle fajtáját.

Személyes tippeim

Minden nap napfényben járok és úszok – Hawaii-n élek. Itt van pár tipp, hogy hogyan gondoskodok magamról, ha kint vagyok:

Soha nem tennék a bőrömre olyasmit, amit nem ennék meg. Tehát nem használok napozókrémeket. Ha úgy érzem, hogy a bőrömnek extra védelemre van szüksége, mondjuk, ha hajón vagyok, az arcomra, fülemre és a nyakamra cink-oxidot használok.

Ha sétálok vagy úszok, baseballsapkát viselek és hosszú ujjú nyári inget.

Utána, ha bejöttem, nem tusolok le azonnal – ezáltal megzavarhatom a D-vitamin képződését.

Kezdje a napozást – késő tavasszal, nyáron és az ősz elején, a bőrét legfeljebb 20-30 percre tegye ki a napsütésnek (ne égjen le). (A sötét bőrű egyéneknek hosszabb napozásra lesz szükségük.) Utána fedje be magát, ahogy azt már korábban leírtuk. Ráadásul csökkentse a kalciumbevitelt és növelje a magnéziumbevitelt (ReMag). Ez újból kiegyenlíti a D-vitamin, a kalcium és a magnézium közti viszonyt.

Dr. Carolyn Dean

Figyelmeztetés!
Ezek a weboldalak csak tájékoztató jellegűek és nem helyettesítik az orvosi tanácsadást.
Kategóriák

Gyors navigáció
A felelősség elhárítása!
Nem kezelünk, nem diagnosztizálunk, nem gyógyítunk és nem is próbáljuk megelőzni a betegségeket és a vásárlók semmilyen tanácsa és állítása, akik értékelést hagytak a számunkra, semmi esetben sem jelez egészségügyi eredményt a termékeink használatának köszönhetően. Az eredmények eltérőek lesznek. Az ezen az oldalon található egyetlen kijelentés sem helyettesíti az orvosi tanácsadást, megelőzést és kezelést.

Picomineral.hu

ReMineralizálódjon! Nagy mértékben felszívódó ásványi anyagok Carolyn Dean doktornőtől - RnA ReSet

Hírek

Ez a weboldal cookie-kat használ. A webhely böngészésével elfogadja azok használatát.